Перейти к публикации

Рекомендованные сообщения

Опубликовано:

Ферарька универсал,интересная такая.

post-9454-0-86169400-1453453250_thumb.jpgpost-9454-0-63622400-1453453265_thumb.jpg

У новостройки рядом с моим домом тоже видел. У нас на Звенигородской в этих новых домах одно время было несколько "Феррари", ещё новомодное купе "Роллс-Ройс" - сейчас поскромнее или просто рядом с домом перестали ставить машины.

post-8080-0-55656800-1453737793_thumb.jpg

Опубликовано:

Вот такое чудо попалось. 375 F1 адаптированная для гонок спортивных автомобилей - широкий двухместный кузов, фары, крылья.

 

post-7488-0-33805000-1453884546_thumb.jpg

С уважением, Владимир

"Для меня столица Италии - Маранелло" - Леопольд III, король Бельгии

моя продажа http://www.forum.mdiecast.com/topic/27320-prodazha-ili-obmen-143/

Опубликовано:

Интересная статья и шикарные фото на Petrolicious - Ferrari 288GTO, принадлежавшей Niki Lauda.

http://petrolicious.com/niki-lauda-s-ferrari-288gto-is-a-museum-quality-mechanical-marvel

 

 

post-7936-0-14169100-1453888323_thumb.jpg

Опубликовано:

 

Шикарный плакат и то, как и на чем оно напечатано. На стенку рядом со шкафами - самое то!

Если что - у меня есть код на скидку 20% при заказе :post-180-1121789431:

 

post-7936-0-92818600-1453888761_thumb.jpg

 

post-7936-0-06202800-1453888767_thumb.jpg

Опубликовано:

Похоже колумбийскую полицию спонсируют местные наркобароны

 

post-7488-0-68071200-1453920684_thumb.jpg

С уважением, Владимир

"Для меня столица Италии - Маранелло" - Леопольд III, король Бельгии

моя продажа http://www.forum.mdiecast.com/topic/27320-prodazha-ili-obmen-143/

Опубликовано:

Вот такое чудо попалось. 375 F1 адаптированная для гонок спортивных автомобилей - широкий двухместный кузов, фары, крылья.

 

post-7488-0-33805000-1453884546_thumb.jpg

Владимир, а есть информация что за номер шасси, и если можно ссылочку на фотку.

С Уважением Вадим.

Опубликовано: (изменено)

В названии файла подсказка - это 212 Export, пилоты G.Mancini - G.Cornacchia, гонка Тарга Флорио 1951.

 

Вот еще фотографии:

http://www.targapedia.com/album_targa_florio/1948_1968/1951/TARGA%20FLORIO%201951%20-%20FERRARI/slides/20%20Ferrari%20212%20export%20%20G.Mancini%20-%20G.Cornacchia%20%285%29.html

 

Оно же с чуть более ранней гонки:

http://www.targapedia.com/album_giro_di_sicilia/1951_1958/1951/GIRO%20DI%20SICILIA%201951%20-%20FERRARI/slides/440%20Ferrari%20212%20Export%20%20P.Marzotto%20-%20M.Marinisu%20%285%29.html

 

Номер шасси, судя по всему, 0086E

 

Хотя машина на вид очень необычная, может действительно из формулы на скорую руку слепили. :glare:

Изменено пользователем tm10067
Опубликовано:

В названии файла подсказка - это 212 Export, пилоты G.Mancini - G.Cornacchia, гонка Тарга Флорио 1951.

 

Вот еще фотографии:

http://www.targapedia.com/album_targa_florio/1948_1968/1951/TARGA%20FLORIO%201951%20-%20FERRARI/slides/20%20Ferrari%20212%20export%20%20G.Mancini%20-%20G.Cornacchia%20%285%29.html

 

Оно же с чуть более ранней гонки:

http://www.targapedia.com/album_giro_di_sicilia/1951_1958/1951/GIRO%20DI%20SICILIA%201951%20-%20FERRARI/slides/440%20Ferrari%20212%20Export%20%20P.Marzotto%20-%20M.Marinisu%20%285%29.html

 

Номер шасси, судя по всему, 0086E

 

Хотя машина на вид очень необычная, может действительно из формулы на скорую руку слепили. :glare:

Спасибо, да похоже шасси 0086E.

Опубликовано:

Это не может быть 086. История 086 слишком хорошо известна, неоднократно и подробно описана в разных источниках. Сейчас просто лень искать ссылки. Среди 4-х кузовов на шасси 086 такого не было.

 

Первый кузов - "сицилийская повозка"

 

post-7488-0-42940800-1454346652_thumb.jpg

 

Второй - спайдер Vignale

 

post-7488-0-39930100-1454346696_thumb.jpg

 

Третий - унивесал Fontana

 

post-7488-0-86400000-1454346741_thumb.jpg

 

Четвертый - спайдер Fontana

 

post-7488-0-76021300-1454346791_thumb.jpg

С уважением, Владимир

"Для меня столица Италии - Маранелло" - Леопольд III, король Бельгии

моя продажа http://www.forum.mdiecast.com/topic/27320-prodazha-ili-obmen-143/

Опубликовано:

Это не может быть 086. История 086 слишком хорошо известна, неоднократно и подробно описана в разных источниках. Сейчас просто лень искать ссылки. Среди 4-х кузовов на шасси 086 такого не было.

 

Первый кузов - "сицилийская повозка"

 

post-7488-0-42940800-1454346652_thumb.jpg

 

Второй - спайдер Vignale

 

post-7488-0-39930100-1454346696_thumb.jpg

 

Третий - унивесал Fontana

 

post-7488-0-86400000-1454346741_thumb.jpg

 

Четвертый - спайдер Fontana

 

post-7488-0-76021300-1454346791_thumb.jpg

Владимир, да история известна и описана, но на некоторых сайтах указанно что это именно шасси 0086Е и использовалось с таким кузовом только в Targa Florio 1951 года, но документальных доказательств видимо нет, поэтому пока для себя отнесу этот кузов в загадки.

Опубликовано:

По Марселю Массини в ТФ 1951 года машина не участвовала. Вот его история, журнал Cavallino

 

Ferrari 212 Export 1951, Chassis# 0086 E

Engine internal #10/E

Copyright Marcel Massini 10/30/02

 

February 22, 1951 Chassis sold to WI.PU.CO., Via Larga 8, Milan, Italy, for first owner Count Vittorio Marzotto, Valdagno/Italy Certificate of origin #118 issued

March 1951 Much delayed the new chassis frame arrived from the Ferrari factory for the Scuderia Marzotto of Valdagno, Italy Giannino and Vittorio Marzotto had the naked chassis BODIED by Carrozzeria Paolo Fontana of Padua as an ugly and very crude "Sicilian chariot" or "Carretto Siciliano" „h1 (see also Prancing Horse magazine, issues# 86 and 87)

March 20, 1951 Registered on Italian license plates of Vicenza SVI 20371ЎЁ

April 1, 1951 Raced at the XI Tour of Sicily by Count Vittorio Marzotto and co-driver Paolo Fontana, race #440, placed 1st OA (pictured on pages 201/202 of the book "Ferrari Automobili 1947-1953", authored by Corrado Millanta, Luigi Orsini and Franco Zagari) (pictured page 71 of Pino Fondi's book "Il Giro di Sicilia")

May 8, 1951 Engine 0086 E was equipped with three carburetors instead of the original single one

1951 REBODIED by Carrozzeria Vignale of Turin as a spider (similar to chassis #0076 E)

July 15, 1951 Raced at the Grand Prix of Portugal at the Circuito Vila real by Giovanni Bracco, race #14, placed 1st OA (pictured pages 74/75 of the book "Piloti Biellesi", authored by Enzo Russo)

July 16, 1951 Raced at the Lima Stadium Night Festival at Oporto by Bracco, race #16, placed 1st OA

Then Following a design by Count Giannino Marzotto and Mr. Reggiani the car was REBODIED again by Fontana's coachworks into a Station Wagon (type "Giardinetta" or "Famigliare") It was said that the station car would be used as a spare parts transporter for the Carrera Panamericana in Mexico in November 1951.

Later REBODIED again by Fontana, now as a spider with insweep body flanks

March 9, 1952 Raced at the Tour of Sicily by Guido Mancini on race #464, still on Italian license plates “VI 20371”

March 19, 1952 Raced at the Grand Prix Siracusa by Sergio Sighinolfi, entered by Scuderia Marzotto, race #16, placed 2nd in the Gold Cup sports category

May 3, 1952 Raced at the XIX Mille Miglia by Fabrizio Serena di Lapigio and co-driver Walter Piccolo, on race #628, still registered on license plates “VI 20371” as the car was on loan from the Scuderia Marzotto Shortly after Rome the car took fire

July 13, 1952 Raced at the VI Coppa d’Oro delle Dolomiti by Guido Mancini, on race #102, placed 12th OA (pictured page 109 of Gianni Cancellieri and Cesare De Agostini’s book “Polvere e Gloria – La Coppa d’Oro delle Dolomiti 1947-1956”, published by Giorgio Nada Editore 2000)

March 14, 1953 License plates changed by the Scuderia Marzotto from “VI 20371” to new license plates “VI 24196” (because the former license plates “VI 20371” had been “demolished” according to the ACI/PRA documents)

1953 Raced by Serena and Mancini in Italy

May 24, 1953 Raced at the Terni-Marmore hillclimb by Serena on race #925 (pictured in the Ferrari Yearbook 1953))

August 15, 1953 Raced at the Pescara 12 hours, XXII Coppa Acerbo, by Mancini-Serena on race #16

October 7, 1953 Sold to Guido Mancini, Rome, Italy

January 10, 1954 Re-registered on Italian license plates of Rome “Roma 193078”

Late 1950s Owned by James A. Flynn, Syracuse/NY/USA (who also owned 290 MM Spider Scaglietti #0626)

October 17, 1959 Raced at Watkins 4 (see page 15 of Prancing Horse magazine, issue# 52)•Glen by Flynn, race #138

August 6, 1960 Raced at Montgomery/NY by Flynn on race #238, placed 11th

June 24, 1961 Raced at Watkins Glen/NY by Flynn

1965 Owned by Stan Hallinan, Concord/NH/USA

December 2005 Sold by Hallinan to Peter Markowski, Vergennes/VT/USA In unrestored original condition, unpainted, partially disassembled

January 21, 2006 Shown by Markowski during the XV Palm Beach Cavallino Classic at The Breakers, Palm Beach/FL

С уважением, Владимир

"Для меня столица Италии - Маранелло" - Леопольд III, король Бельгии

моя продажа http://www.forum.mdiecast.com/topic/27320-prodazha-ili-obmen-143/

Опубликовано:

По Марселю Массини в ТФ 1951 года машина не участвовала. Вот его история, журнал Cavallino

 

Ferrari 212 Export 1951, Chassis# 0086 E

Engine internal #10/E

Copyright Marcel Massini 10/30/02

 

February 22, 1951 Chassis sold to WI.PU.CO., Via Larga 8, Milan, Italy, for first owner Count Vittorio Marzotto, Valdagno/Italy Certificate of origin #118 issued

March 1951 Much delayed the new chassis frame arrived from the Ferrari factory for the Scuderia Marzotto of Valdagno, Italy Giannino and Vittorio Marzotto had the naked chassis BODIED by Carrozzeria Paolo Fontana of Padua as an ugly and very crude "Sicilian chariot" or "Carretto Siciliano" „h1 (see also Prancing Horse magazine, issues# 86 and 87)

March 20, 1951Registered on Italian license plates of Vicenza SVI 20371ЎЁ

April 1, 1951Raced at the XI Tour of Sicily by Count Vittorio Marzotto and co-driver Paolo Fontana, race #440, placed 1st OA (pictured on pages 201/202 of the book "Ferrari Automobili 1947-1953", authored by Corrado Millanta, Luigi Orsini and Franco Zagari) (pictured page 71 of Pino Fondi's book "Il Giro di Sicilia")

May 8, 1951Engine 0086 E was equipped with three carburetors instead of the original single one

1951REBODIED by Carrozzeria Vignale of Turin as a spider (similar to chassis #0076 E)

July 15, 1951Raced at the Grand Prix of Portugal at the Circuito Vila real by Giovanni Bracco, race #14, placed 1st OA (pictured pages 74/75 of the book "Piloti Biellesi", authored by Enzo Russo)

July 16, 1951Raced at the Lima Stadium Night Festival at Oporto by Bracco, race #16, placed 1st OA

ThenFollowing a design by Count Giannino Marzotto and Mr. Reggiani the car was REBODIED again by Fontana's coachworks into a Station Wagon (type "Giardinetta" or "Famigliare") It was said that the station car would be used as a spare parts transporter for the Carrera Panamericana in Mexico in November 1951.

LaterREBODIED again by Fontana, now as a spider with insweep body flanks

March 9, 1952Raced at the Tour of Sicily by Guido Mancini on race #464, still on Italian license plates “VI 20371”

March 19, 1952Raced at the Grand Prix Siracusa by Sergio Sighinolfi, entered by Scuderia Marzotto, race #16, placed 2nd in the Gold Cup sports category

May 3, 1952Raced at the XIX Mille Miglia by Fabrizio Serena di Lapigio and co-driver Walter Piccolo, on race #628, still registered on license plates “VI 20371” as the car was on loan from the Scuderia Marzotto Shortly after Rome the car took fire

July 13, 1952Raced at the VI Coppa d’Oro delle Dolomiti by Guido Mancini, on race #102, placed 12th OA (pictured page 109 of Gianni Cancellieri and Cesare De Agostini’s book “Polvere e Gloria – La Coppa d’Oro delle Dolomiti 1947-1956”, published by Giorgio Nada Editore 2000)

March 14, 1953License plates changed by the Scuderia Marzotto from “VI 20371” to new license plates “VI 24196” (because the former license plates “VI 20371” had been “demolished” according to the ACI/PRA documents)

1953Raced by Serena and Mancini in Italy

May 24, 1953Raced at the Terni-Marmore hillclimb by Serena on race #925 (pictured in the Ferrari Yearbook 1953))

August 15, 1953Raced at the Pescara 12 hours, XXII Coppa Acerbo, by Mancini-Serena on race #16

October 7, 1953Sold to Guido Mancini, Rome, Italy

January 10, 1954Re-registered on Italian license plates of Rome “Roma 193078”

Late 1950sOwned by James A. Flynn, Syracuse/NY/USA (who also owned 290 MM Spider Scaglietti #0626)

October 17, 1959Raced at Watkins 4 (see page 15 of Prancing Horse magazine, issue# 52)•Glen by Flynn, race #138

August 6, 1960Raced at Montgomery/NY by Flynn on race #238, placed 11th

June 24, 1961Raced at Watkins Glen/NY by Flynn

1965Owned by Stan Hallinan, Concord/NH/USA

December 2005Sold by Hallinan to Peter Markowski, Vergennes/VT/USA In unrestored original condition, unpainted, partially disassembled

January 21, 2006Shown by Markowski during the XV Palm Beach Cavallino Classic at The Breakers, Palm Beach/FL

Спасибо Владимир, я видел эту информацию, по мере возможности буду искать что же это на самом деле за шасси.

Опубликовано:

Любопытно. Участие в Тарга Флорио действительно под вопросом - довольно радикальное изменение кузова между двумя гонками, да и в регистре тоже пробел на этот счет. Вполне возможно что это что-то другое, но поиск по 375м шасси ничего мне не дал. Тем интереснее будет узнать, что это все-таки за зверушка такая. :glare:

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете опубликовать сообщение сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, войдите в него для написания от своего имени.

Гость
Ответить в теме...

×   Вставлено в виде отформатированного текста.   Вставить в виде обычного текста

  Разрешено не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставить изображения напрямую. Загрузите или вставьте изображения по ссылке.

Загрузка...
×
×
  • Создать...