Перейти к публикации

Рекомендованные сообщения

Опубликовано:

Нет, к сожалению не описаны. Автор не технатрь, а историк, он на 130 страницах описывает развитие автостроения в Тюрингии с самых истоков до 1945 года, дает краткие истории фирм (а их было много: Eisenach/wartburg/Dixi/BMW, Ehrhardt, Loreley/ley, Simson, Freia, Rex-Simplex, Max & Moritz, Piccolo/Apollo...), тут уж не до деталей. Б приложениях мнго сатистически таблиц по всем моделям, годы выпуска, количество, даже цены, но никаких технических характеристик. Чисто историческая работа.

Вот вся статистика по БМВ из Айзенаха до 1945 года по моделям, количество выпущеных машин:

 

 

 

Спасибо, Слав, интересная информация ! :) :)

  • 2 недели спустя...
Опубликовано:

а крыша как у мерина SL

 

 

 

Неудивительно ведь Пагода его рук творение и в Пежо он поработал также

 

 

 

Paul Bracq

 

MASTER COACH BUILDER, SCULPTOR, PAINTER

 

From BORDEAUX, FRANCE

 

 

 

13 DEC, 1933   Born in Bordeaux, France.

     

1950 - 1953   Boulle School of designs, Paris.

First Prize, competition for Sculpture in wood.

     

1953   "Chambre Syndicale de la Carrosserie",coachbuilders association. Full size drawings.

     

1953 - 1954   Assistant to designer Philippe Charbonneaux.

The Pegaso coupé publicity show vehicle.

Presidential limousine project - Citroën.

     

1954 - 1957   Military Service in Germany, aerial division.

Fatalistic encounter with Daimler-Benz.

     

1957 - 1967   Chief of advanced design studios at Mercedes-Benz in Sindelfingen, Germany.

Participation in the design of the Mercedes 230 SL Pagode, 220 S Coupé, 250, 600, 220 D.

Design Research on coachbuilders "Wankel motor" projects.

Illustrations for Mercedes catalogues and several coachbuilders patents.

     

1967 - 1970   Return to France to work at Brissonau & Lotz.

Participation in the creation of the TGV for the French Railway Company.

Design prototype BMW based on 1600 T.I.

Design study for a coupé based on the SIMCA 1100.

     

1970 - 1974   Appointed Director at BMW in Munich, Germany.

Design Direction of the 520 - 2002 Turbo - 320 - Coupé 630 - 7 Series - 2 BMW Turbo concept cars as well as many projects for Coupés and Sedans 12 cylinders which were pre-empted by the oil crisis.

The BMW Turbo prototype was elected as The Concept-Car Of The Year 1973 by the "Revue Automobile Suisse" and in 1992, won in the same category "Bagatelle Concours d'Elegance".

     

1974 - 1996   Returned to France - Chief of interior design at Peugeot for the 305, 505, 205, 405, 106, 406 and 206.

Personal transport for the Pope.

Interiors of Concept-cars such as Quasar, Proxima and Oxia.

Many international conferences on the subject of the art of coachbuilding in France, Finland, Germany, Austria, Italy and in the U.S.A.

Member of the Automotive Fine Art Society (A.F.A.S.)

     

AUG, 1989   First prize in oil painting at the A.F.A.S. concourse (Concors d'Elegance) in Pebble Beach, California.

Was honored "Chevalier National de l'ordre de mérite", affirmation of cultural standing.

     

Spring 1991 - Present   Introduced on a Japanese automotive magazine called "SUPER Car Graphic" as the most succeed automotive artist.

Re-introduced in Europe by the millenium special issue of an Italian famous authoritative magazine for automotive design called "Auto & Design".

Paul is vigorously continuing his art works for numerous collectors around the world.

Опубликовано: (изменено)

вот его бэхи.

чего ж ты ссылочку зажал?

http://www.idcenter.co.jp/en/bracq/paul.htm

 

 

E12 M-Nachfolger fur NK (5er)

E21 K-Nachfolger fur 114 (3er)

E23 G-Nachfolger fur E 3

E24 C-Nachfolger fur E9

E24/1 6er auf E28-Basis

E25 BMW Turbo X1

E26/1 BMW M1 (Entw. ab 4/76, auch Ital-Design/Giugaro)

E28/2 mittlerer E12-Nachfolger

E30/2 K-Nachfolger fur E21

E30/4 K-Modell 4-turig

E30C 3er Voll-Cabriolet

Cabrio 3er Baur-Cabriolet E 30

E30/5 3er Touring

E30/16 3er Allrad (325 ix)

Изменено пользователем alex
Опубликовано:

Тоже можно сказать редкое создание на деньги :)

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=a7Ny5BYc-Fs...ated&search=

 

 

 

Советую посмотреть этот клип даже тем кто безразличен к :) так как это нечто . :D .. короче сами увидете :D .

Опубликовано:

Тоже можно сказать редкое создание на деньги :)

 

 

 

http://www.youtube.com/watch?v=a7Ny5BYc-Fs...ated&search=

 

 

 

Советую посмотреть этот клип даже тем кто безразличен к :) так как это нечто . :D .. короче сами увидете :D .

Старо!

Еще в 20-е годы в Германии был построен "шагающий грузовик" фирмы ФИАГ (VIAG), да и в цдругих странах такие чудовища делали.

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете опубликовать сообщение сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, войдите в него для написания от своего имени.

Гость
Ответить в теме...

×   Вставлено в виде отформатированного текста.   Вставить в виде обычного текста

  Разрешено не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставить изображения напрямую. Загрузите или вставьте изображения по ссылке.

Загрузка...
×
×
  • Создать...