Перейти к публикации

Подданные ее Величества...

Оцените эту тему


Рекомендованные сообщения

  • 2 месяца спустя...
Опубликовано:

Помогите плз - такое авто в реальности было, мож у кого фото 1:1 есть? :)

 

post-514-1199962769_thumb.jpg

С уважением,

Алексей (MBMC)

Чем старше и мудрее человек, тем меньше ему хочется выяснять отношения. Хочется просто встать, пожелать всего хорошего и уйти. © Бернард Шоу

Опубликовано:

Помогите плз - такое авто в реальности было, мож у кого фото 1:1 есть? :)

 

post-514-1199962769_thumb.jpg

так на подставке изготовитель кузова указан. Только на этой фотке инициалы видно.

  • 2 недели спустя...
Опубликовано:

оригинальный роллс

 

"Компакт". :) Закрыл ладонью заднюю часть - виден Роллс, закрыл переднюю до вертового стекла - даже не нашел с чем сравнить... Поподробней про настоящий и про модель расскажи плз.

Опубликовано:

The Rolls-Royce Aerocar was based on a 1927 Rolls-Royce 20hp chassis which was sent to the USA. No body details for the original car seem to be available.

 

In 1929 a second hand engine, some suspension and wheel components were sent out for the car. It is not known why these were needed (judging by the parts required the car may have been in a crash?)

 

In 1933/34 a new streamlined body was fitted in Boston by Tecton, a Boston company, for the owner Alan Beamish. The car was designed to pull aircraft into the air. It was given an aluminium body with Plexiglas (Perspex) rear windows. These were fairly new materials in the 30s. The dashboard was made of cast aluminium. The car had a fin shape at the rear and a tow hook on the back. The roof had Perspex panels. The body number is thought to be GUJ52. Presumably the shape and very clear rear visibility were designed to make towing an aircraft easier.

 

Alan Beamish had a racetrack in his garden and used it to hold races.

 

In the 1950s the car went to Rhodesia. At the time of the independence of Southern Rhodesia (Now Zimbabwe) it went to South Africa, firstly to Johannesburg and then to Capetown.

 

It was later moved to London and sold. (possibly as a way to get money out of South Africa).

 

The current owner purchased the car around 10 years ago. It is part of the private vintage car collection at the Awentsbury Hotel, Selly Park, Birmingham, England.

 

моделька стоит £210 :) :)

post-50-1200777017_thumb.jpg

post-50-1200777044_thumb.jpg

Опубликовано: (изменено)

The Rolls-Royce Aerocar was based on a 1927 Rolls-Royce 20hp chassis which was sent to the USA. No body details for the original car seem to be available.

 

In 1929 a second hand engine, some suspension and wheel components were sent out for the car. It is not known why these were needed (judging by the parts required the car may have been in a crash?)

 

In 1933/34 a new streamlined body was fitted in Boston by Tecton, a Boston company, for the owner Alan Beamish. The car was designed to pull aircraft into the air. It was given an aluminium body with Plexiglas (Perspex) rear windows. These were fairly new materials in the 30s. The dashboard was made of cast aluminium. The car had a fin shape at the rear and a tow hook on the back. The roof had Perspex panels. The body number is thought to be GUJ52. Presumably the shape and very clear rear visibility were designed to make towing an aircraft easier.

 

Alan Beamish had a racetrack in his garden and used it to hold races.

 

In the 1950s the car went to Rhodesia. At the time of the independence of Southern Rhodesia (Now Zimbabwe) it went to South Africa, firstly to Johannesburg and then to Capetown.

 

It was later moved to London and sold. (possibly as a way to get money out of South Africa).

 

The current owner purchased the car around 10 years ago. It is part of the private vintage car collection at the Awentsbury Hotel, Selly Park, Birmingham, England.

 

моделька стоит £210 :) :)

 

Да уж... Непростая судьба у машины, как и её путь по континентам...

 

Понравилось: "Alan Beamish had a racetrack in his garden". :D Представил свою дачу, задумался о жизни...

 

А, забыл - с зеленой окраской понятно, а вторая, СИНЯЯ-то модель с чего?...

Изменено пользователем Ivan_320i
Опубликовано:

Да уж... Непростая судьба у машины, как и её путь по континентам...

 

Понравилось: "Alan Beamish had a racetrack in his garden". :) Представил свою дачу, задумался о жизни...

 

А, забыл - с зеленой окраской понятно, а вторая, СИНЯЯ-то модель с чего?...

 

перекрашивали

  • 4 недели спустя...
Опубликовано:

http://cgi.ebay.co.uk/ATC-Hand-made-1-43-R...bayphotohosting

 

ураа!, Rolls Royce Phantom Jonckheere Coupe от ATC

со временем можно будет купить по приемлемой цене , а не по 382 как у Vroom

 

По опыту Фантомов от АТС двери у них лишний раз лучше не открывать - там все, в т.ч. петли, из смолы.

  • 1 месяц спустя...
  • 2 месяца спустя...
Опубликовано: (изменено)

От $1700 до $2250.

А почему Ауди? Из-за того, что WV купил Бентли?

Фольксу надо было спортивную пристижность Бентли поднимать. Взяли Ауди R8, закрыли кокпит, вуаля Бентли. Что тут удивительного, если 95% выпущенных фольксом Бентли - Фаэтоны из Лейпцига?

Изменено пользователем Andy

Присоединяйтесь к обсуждению

Вы можете опубликовать сообщение сейчас, а зарегистрироваться позже. Если у вас есть аккаунт, войдите в него для написания от своего имени.

Гость
Ответить в теме...

×   Вставлено в виде отформатированного текста.   Вставить в виде обычного текста

  Разрешено не более 75 эмодзи.

×   Ваша ссылка была автоматически встроена.   Отобразить как ссылку

×   Ваш предыдущий контент был восстановлен.   Очистить редактор

×   Вы не можете вставить изображения напрямую. Загрузите или вставьте изображения по ссылке.

Загрузка...
×
×
  • Создать...