mDiecast Forums: Замена колёс и дисков на моделях - mDiecast Forums

Перейти к содержимому


  • 2 Страницы +
  • 1
  • 2
  • Вы не можете создать новую тему
  • Вы не можете ответить в тему

Замена колёс и дисков на моделях

#1 Пользователь офлайн   Capdeville 

  • Группа: Inactive
  • Сообщений: 1 518
  • Регистрация: 29-Август 09
  • Member: 7229
  • Город:Украина, Луганск

  Отправлено 08 Октябрь 2009 - 02:53

Ребята, Нужна помощь по смене колес в 1/18 мастштабе !!!

Заменить нужно стандартные колеса у авто от фирмы ERTL Authentics на комплект колес Rally Wheels от GMP.
Кто когда нибудь снимал колеса у Authentics, может подскажите что нить полезное дабы я не сломал новую модель :)

Спасибо !!!
мой АвтоФотоАльбом WRC, Muscle, Europe etc. 1/18 - 1/24

мой АвтоФотоАльбом Авто Классика, WRC, Журналка разных стран и др. - 1/43

Мои лоты на Молотке (Аукро)

... чувак, правила изменились. Теперь первое правило клуба - рассказать всем о клубе и о смысле происходящего. Второе правило - рассказать всем о клубе и о смысле происходящего.

#2 Пользователь офлайн   Dark Shamann 

  • Модератор
  • Группа: Супер Гаишник
  • Сообщений: 16 705
  • Регистрация: 14-Ноябрь 08
  • Member: 6602
  • Город:Киев

Отправлено 08 Октябрь 2009 - 03:09

Чувак, у меня такая же проблема была с колесами у Субарика, которого демилитаризировал ;) :)
Проштудируй ту темку - мне там ссылки давали ;) :)
0

#3 Пользователь офлайн   Capdeville 

  • Группа: Inactive
  • Сообщений: 1 518
  • Регистрация: 29-Август 09
  • Member: 7229
  • Город:Украина, Луганск

Отправлено 08 Октябрь 2009 - 05:40

Ок. Спасибо, гляну ;)

А так, смотрю не многие таким занимались... жаль :(

Сообщение отредактировал Capdeville: 08 Октябрь 2009 - 05:42

мой АвтоФотоАльбом WRC, Muscle, Europe etc. 1/18 - 1/24

мой АвтоФотоАльбом Авто Классика, WRC, Журналка разных стран и др. - 1/43

Мои лоты на Молотке (Аукро)

... чувак, правила изменились. Теперь первое правило клуба - рассказать всем о клубе и о смысле происходящего. Второе правило - рассказать всем о клубе и о смысле происходящего.

#4 Пользователь офлайн   Dark Shamann 

  • Модератор
  • Группа: Супер Гаишник
  • Сообщений: 16 705
  • Регистрация: 14-Ноябрь 08
  • Member: 6602
  • Город:Киев

Отправлено 08 Октябрь 2009 - 05:44

Просмотр сообщенияCapdeville (Oct 8 2009, 03:40 PM) писал:

Ок. Спасибо, гляну ;)

А так, смотрю не многие таким занимались... жаль :(

http://www.forum.mdi...showtopic=10684
;) :)
0

#5 Пользователь офлайн   Dark Shamann 

  • Модератор
  • Группа: Супер Гаишник
  • Сообщений: 16 705
  • Регистрация: 14-Ноябрь 08
  • Member: 6602
  • Город:Киев

Отправлено 08 Октябрь 2009 - 05:47

Ты только смотри ж, реально крайне аккуратно! Потому что отломать колеса не так уж и тяжело, а на место потом уже поставить - никак :(
Я на Арнаже своем пытался восстановить колесо - получилось B) Только оно теперь не крутится :lol:
0

#6 Пользователь офлайн   Capdeville 

  • Группа: Inactive
  • Сообщений: 1 518
  • Регистрация: 29-Август 09
  • Member: 7229
  • Город:Украина, Луганск

Отправлено 08 Октябрь 2009 - 06:07

Да... Вот мне бы ооочень не хотелось его сломать (((

Блин, хоть бы глянуть где нить колеса в разобранном виде Authentic-овские... чтобы хотя бы понять как устроены.

Судя по колесам от GMP - снимать нужно только диск с резиной - саму, так называемую колодку нужно оставить на оси... вот только как она приклеена не понятно, а соотетсвенно не ясно на сколько сильно нужно ломать ))))))))
мой АвтоФотоАльбом WRC, Muscle, Europe etc. 1/18 - 1/24

мой АвтоФотоАльбом Авто Классика, WRC, Журналка разных стран и др. - 1/43

Мои лоты на Молотке (Аукро)

... чувак, правила изменились. Теперь первое правило клуба - рассказать всем о клубе и о смысле происходящего. Второе правило - рассказать всем о клубе и о смысле происходящего.

#7 Пользователь офлайн   Вадя 

  • Группа: Inactive
  • Сообщений: 547
  • Регистрация: 21-Июнь 09
  • Member: 7105
  • Город:Ужгород

Отправлено 08 Октябрь 2009 - 07:59

Просмотр сообщенияDark Shamann (Oct 8 2009, 03:47 PM) писал:

Ты только смотри ж, реально крайне аккуратно! Потому что отломать колеса не так уж и тяжело, а на место потом уже поставить - никак :(
Я на Арнаже своем пытался восстановить колесо - получилось B) Только оно теперь не крутится :lol:


У меня быля таже проблема, отвалилось переднее колесо у ertlовской модели Tbolt а.
Все пытался ее приклеить так чтоб колесо крутилось, намучался потом плюнул и приклеил наглухо.
Так что теперь такая же ситуация как у Стаса

#8 Пользователь офлайн   fantazer 

  • Группа: Inactive
  • Сообщений: 1 392
  • Регистрация: 28-Ноябрь 08
  • Member: 6628

Отправлено 08 Октябрь 2009 - 08:07

Если не жалко стандартные, срежь их аккуратно острым макетным ножом)))работать нужно аккуратно, но получиться должно)))колодку срезать не надо)))))

#9 Пользователь офлайн   Вадя 

  • Группа: Inactive
  • Сообщений: 547
  • Регистрация: 21-Июнь 09
  • Member: 7105
  • Город:Ужгород

Отправлено 08 Октябрь 2009 - 08:22

Просмотр сообщенияCapdeville (Oct 8 2009, 12:53 PM) писал:

Ребята, Нужна помощь по смене колес в 1/18 мастштабе !!!

Заменить нужно стандартные колеса у авто от фирмы ERTL Authentics на комплект колес Rally Wheels от GMP.
Кто когда нибудь снимал колеса у Authentics, может подскажите что нить полезное дабы я не сломал новую модель :)

Спасибо !!!



Жека а с другими колесами этой модели не было ? :)

#10 Пользователь офлайн   Capdeville 

  • Группа: Inactive
  • Сообщений: 1 518
  • Регистрация: 29-Август 09
  • Member: 7229
  • Город:Украина, Луганск

Отправлено 08 Октябрь 2009 - 08:38

Просмотр сообщенияfantazer (Oct 8 2009, 08:07 AM) писал:

Если не жалко стандартные, срежь их аккуратно острым макетным ножом)))работать нужно аккуратно, но получиться должно)))колодку срезать не надо)))))

Изучив более тщательно GMP-шные колеса и на модели - начал надеятся что все получится довольно просто, если моя теория верна то получится сделать даже так чтобы их можно было потом легко менять туда сюда. А убивать колеса жалко :wall:

Просмотр сообщенияВадя (Oct 8 2009, 08:22 AM) писал:

Жека а с другими колесами этой модели не было ? :)

Неа, все только с городскими :( Точнее в продаже я видел CUSTOM уже со сменеными колесами именно на такие же Раллийные GMP - вот именно поэтому и подумал что это реально и затеял всю делюгу :D Брать уже переделанную не рискнул - сам хочу :P
Вобще, сегодня на всякий случай пофоткаю со стандартными колесами... потом примусь менять - надеюсь моя теория сработает ;)

Сообщение отредактировал Capdeville: 08 Октябрь 2009 - 08:40

мой АвтоФотоАльбом WRC, Muscle, Europe etc. 1/18 - 1/24

мой АвтоФотоАльбом Авто Классика, WRC, Журналка разных стран и др. - 1/43

Мои лоты на Молотке (Аукро)

... чувак, правила изменились. Теперь первое правило клуба - рассказать всем о клубе и о смысле происходящего. Второе правило - рассказать всем о клубе и о смысле происходящего.

#11 Пользователь офлайн   Klarny 

  • Группа: Aвтомобилист
  • Сообщений: 600
  • Регистрация: 09-Апрель 09
  • Member: 6917
  • Город:Ленинград

Отправлено 19 Октябрь 2009 - 03:24

Ну и когда же будет отчёт по смене колёс, желательно с фотками и принципом сборки-разборки. Самого очень интересует данная тема.
0

#12 Пользователь офлайн   Capdeville 

  • Группа: Inactive
  • Сообщений: 1 518
  • Регистрация: 29-Август 09
  • Member: 7229
  • Город:Украина, Луганск

Отправлено 25 Октябрь 2009 - 12:24

Вот такой вот текстик на Английском подкинул Klarny. Давайте будем разбираться вместе ))


REMOVING WHEELS on 1/18th DIECAST MODEL CARS:

This document describes how to remove wheels from specific models. If your specific model is not covered here, look for one that is similar in the list below: either the same model by a different manufacturer or a similar model by the same manufacturer. Study your model carefully, and be patient when removing wheels. I have actually removed all of the wheels as described below, except for a few as specified. Sorry, but any broken wheels or other parts are your responsibility.

Print this item for future reference - or email me to ask for more information and a catalog as a WORD document, email address

=============================================
WHEEL ATTACHMENT CODE TABLE: I have not found any wheel attachment method that cannot be coded using the table below. Check disk caliper mount (if applicable), as it may be broken if not separated before removing the wheel. SAFETY FIRST USE EYE PROTECTION when following these suggestions.

1. screw (or pin) in center of wheel, with (or without) cover over the screw - cover can be knockoff hub, hub 'axle-nut and pin', etc.

a. the screw can be attached to the wheel in two ways:
1) screwed into the end of a hollow axle, through a hole in the middle of the outside of the wheel
2) screwed into the back of the wheel, through the wheel spindle

b. the cover can be attached to the wheel in two ways:
1) glued
2) press fit
3) no cover

2. wheel attaches direct to axle - pull wheel off, or pry it off with levers (such as screw drivers). Pulling or prying at an angle will normally break the axle. If possible, normally pry against the wheel back, because there is more surface area than the hub shaft.

a. snaps to axle - the end of the axle is larger than the axle, and is inserted through a hole in the wheel (or disk rotor hub) that is the size of the axle, but smaller than the END of the axle. The axle end can be either a solid-nub, or split-end nub.

b. axle is glued into back of wheel, or end of axle has splines pressed into back of wheel. Axle attached to wheel turns inside an outer axle. Inner axle is usually metal rod, but not necessarily.

3. captured nut - the nut is not actually a nut, as in 'nut and bolt'. The nut is simply a part, of various shapes. It is a nut in the sense that it holds the wheel on.

a. the captured nut is attached to the axle in two ways:
1) glued to the axle
2) snaps to axle as in '2.a.' above

b. the captured nut is captured by a latch-piece positioned between the nut and axle / brake backing plate. The latch-piece is attached to the back of the wheel in two ways:
1) glued to the back of the wheel
2) held to the back of the wheel by the tire. In this case the latch-piece is often actually the back half of the wheel.


=====================================
EXAMPLE: 3.a.2)b.1) is decoded as follows:

3. captured nut method
a. captured nut attachment to axle
2) snaps to axle
b. latch-piece attachment to wheel
1) glued to the back of the wheel

=====================================
AUTOART
CHEVROLET IMPALA SS (including 510 prototype): 2.a. wheel glued to disk rotor, which attaches to axle
CORVETTE 1957 SS: 2.a. wheel glued to disk rotor, which attaches to axle
CORVETTE 1959 RACING: 2.a. wheel glued to disk rotor, which attaches to axle
CORVETTE 1999-2004: front wheel 2.a. (wheel glued to disk rotor, which attaches to axle), rear wheel attachment method is unknown at this time
CORVETTE MAKO SHARK: 2.a.
CORVETTE MANTA RAY: 2.a.
JAGUAR C TYPE: 2.a. wheel spokes will break is pull force is applied directly to the wheel rim. I have been unable to find a way to apply pull force to the wheel center, so I have been unable to remove one of these wheels. Therefore, I am not certain that this is the correct wheel attachment code.
JAGUAR D TYPE: 2.a. wheel glued to disk rotor, which attaches to axle
JAGUAR XK-SS: 2.a. wheel glued to disk rotor, which attaches to axle

BBURAGO - I have not found any Bburago that does not use the 2.a. method. There are a few models where the wheel is glued to the disk brake rotor, which actually attaches directly to the axle (for example FERRARI 360). There are also some models which use a piece, separate from the wheel, to snap onto the end of the axle. This separate piece actually holds the wheel on (for example FERRARI 250 GTO knockoff).

BEANSTALK
FORD F150 2004: 1.a.1)b.2) center cap has two pins on the back, at 180 degrees apart, at top and bottom of the FORD lettering. Best bet is to pry at the pin locations, in alternation. Use the point of an X-acto #11 knife blade to pry (use eye protection). Provide support under the blade, on the wheel, with a piece of 3x5 card or other, to prevent scratching the wheel.
FORD GT 2002: 2.a. rotor is not glued to the wheel. Caliper and mount are not glued to anything, so no precaution is necessary before removing the wheel.

CAROUSEL 1
CORVETTE 1969: ??

ERTL
AUBURN: 3.a.2)b.2) to prevent breaking wheel wires, remove tire as first step. Then separate two halves of wheel, which are held together with plastic pins and minor glue. Then carefully remove captured nut. Captured nut in this case is just a washer, pressed over the nub on the end of the axle, inside the two wheel halves.
FORD F150 HARLEY DAVIDSON: 3.a.2)b.2) remove tire first, or just pry against back of wheel to pop it off. The captured nut is inside the two wheel halves. The latch-piece is the back half of the wheel, and is held to the front wheel half only by the tire. This attachment method differs from the MOPARS method below, only in that the two wheel halves are held together by the tire, and are not pinned or glued together.
MOPARS: Dodge, Plymouth, etc. - 3.a.2)b.1) either remove the latch-piece from the back of tire as first step, or else just pry against the back of the wheel until the captured nut releases from the end of the axle. The captured nut cannot be seen when the wheel is completely installed. The captured nut is inside the two wheel halves.

Note that the latch-piece actually is the wheel back, and is held to the wheel front by plastic pins. Split the wheel to remove the tire, by cutting the ends off the plastic pins. No glue is used.

Prying will sometimes break the split-end nub on the axle. It is possible to make a tool to help remove the latch-piece. Use a piece of tubing that has an inside diameter a little larger than the axle diameter. Remove the wheel front from the wheel back. Then this tubing-tool can be pressed over the end of the axle split-end. This will compress the split-end, making it small enough to pull the wheel-back / latch-piece off the end of the axle along with the tubing-tool. Just pull on the back of the latch-piece.

The tubing-tool can be formed by using thick plastic tubing. Then chamfer the end of the tubing enough to push over the end of the axle split-end. Chamfering can be done with either a drill bit, chamfer drill-bit, or careful use of an X-acto blade.

EXOTO
COBRA DAYTONA 1964/65: 1.a.1)b.2)
CORVETTE GRAND SPORT ROADSTER 1964/65: 1.a.1)b.2)

JOUEF / EAGLE'S RACE
FERRARI P4 330/412: 2.a.

KYOSHO
BMW LMR 1999: 1.a.1)b.1)
CATERHAM: 1.a.2)b.3) (front wheel is held w/ a glued nail rather than a screw, from the back side of the wheel), rear wheel attachment method is unknown.
COBRA SHELBY 427: 2.a. while this code is technically correct, some description is in order. The only way I have found to remove these wheels is either pull directly on the wheel (really hard), or pry between the wheel hub and the disk rotor (or axle backing plate). Prying is easier, but more likely to break the axle, because it is really hard to pry with equal force on two sides of the hub. And also because the wheel hub is barely larger than most model axles (meaning the axle is quite small), and fits very tightly against the disk rotor.

The attachment method for these wheels is as follows. The wheel hub shaft is hollow, and fits over the axle. The axle is also hollow. A headed pin is in the wheel hub shaft, sort of like a plastic straight pin. This pin is inserted from the back side of the wheel (front side of wheel is solid). The pin-head is against the back of the wheel center, in a slot, and keeps the pin from falling out of the hub shaft (or being removed from the hub shaft). The end of this pin which points toward the center of the car has a nub. A nub is a part which is larger than the pin-shaft. This nub is forced into the hollow axle, until it fits into a larger opening just past the disk rotor.

I do not consider this attachment method to be a type 3 captured nut method. While the attaching pin might be considered a captured nut, there is no latch-piece separate from the wheel or pin. There are only the wheel, and the pin holding the wheel to the axle.

LANE
MUSTANG SHELBY 1965/66: 3.a.1)b.1) the latch-piece forms the disk brake rotor back (black), and is glued into the back of the wheel. The captured nut forms the front side of the disk brake rotor (silver) and caliper, and is glued to the axle. Separate the latch-piece from the wheel by debonding the seam with either lacquer thinner or super glue remover. Use this same technique to debond the captured nut from the axle. The spare tire wheel has a latch-piece attached to the back, and the latch-piece is glued to the trunk floor. There is no captured nut. Practice on the spare wheel to learn how the other wheels are mounted.

MAISTO - most models use the same method. A hollow wheel hub shaft is a press fit over a white (usually) sleeve. The white sleeve is also hollow and fits over an axle. The sleeve is held to the axle by a nub on the end of the axle, and a hole in one end of the sleeve smaller than the inside diameter of the sleeve.

When the wheel is removed, usually the white sleeve stays on the axle. However, sometimes the nub on the axle breaks and leaves the white sleeve inside the wheel hub shaft. Then it is not possible to replace the wheel so that it can rotate freely. To prevent damage during removal, use two flat bladed screw drivers and pry only between the wheel hub and the axle backing plate. Do not pry against the white sleeve, or it may break the axle nub. Sometimes the white sleeve will separate from the axle without breaking the axle-nub, and remain inside the wheel hub shaft. Then the wheel can be replaced on the axle, and still rotate.

If the press fit between the wheel hub shaft and the white sleeve is not too tight, then it is possible to remove the wheel by simply pulling it off. This is worth trying first.

MERCEDES BENZ ML320 and ML55 AMG: 2.a. on the ML320 the disk rotor attaches to wheel hub shaft, and rotates with wheel. On the AMG the disk rotor attaches directly to the axle backing plate, and does not rotate. Neither method affects the wheel attachment. The wheel hub is a press fit over the white (sort of tan) sleeve. The white sleeve slips over the axle nub.
MERCEDES BENZ 300 SLR 1955: 2.a. no white sleeve, wheel fits directly over axle nub. Knockoff piece is press fit into the wheel hub. It is not necessary to remove the knockoff before removing the wheel. In fact this will probably damage the knockoff. After removing the wheel, push from the backside of the wheel with a small pin punch, to remove the knockoff. If unable to remove the wheel by simply pulling, try prying between the wheel hub (larger than normal) and the axle backplate.
MERCEDES BENZ 500SL AMG: 2.a.

MATTEL
DODGE CHARGER 1969: front wheel 1.a.2)b.3), rear wheel 2.b. (single metal axle for both rear wheels, rotating inside the plastic rear axle and differential)
FERRARI 360: 2.a. the rotor is glued to spindle / axle backplate
FERRARI F40: 2.a. the rotor is separate from wheel, and does not turn because it has a slot(s) which fits a projection on the axle backplate

MINICHAMPS
MERCEDES BENZ 500SL 2004: 1.a.1)b.1) this is a guess since I cannot find a way to remove the center cap without damaging it.

MOTOR MAX
CORVETTE MAKO SHARK: 2.a.
DODGE RAM 1500 QUAD CAB 2003: 2.a. the wheel hub shaft is a press fit into the disk rotor hub. The disk rotor is held to the axle by a steel headed-pin pressed into the end of the axle. Simply pull to remove the wheel. Sometimes the wheel will separate from the disk rotor. In that case, use pliers to pull the steel pin, allowing the disk rotor hub to slip from the axle.

Sometimes the wheel hub shaft will remain in the disk rotor hub, and the disk rotor will separate from the axle. Then it will be necessary to remove the disk rotor from the wheel, because it will not be possible to simply push the wheel/disk rotor back onto the axle. This is so because the head of the steel pin does not rest against the back side of the wheel hub, but instead there is a space. Trying to reattach the wheel will not force the pin into the axle far enough for secure the wheel.

Separating the wheel and the disk rotor can be difficult without damaging the parts. However, since probably the reason for removing the wheels is to replace the too small disk rotors, better to damage the disk rotor than either the disk hub or wheel hub (which would cause problems putting them back together). To separate, try holding the disk rotor with pliers and twisting the wheel. Or try lacquer thinner to separate them.

ROAD LEGENDS
COBRA SHELBY 427: see same model by Kyosho
мой АвтоФотоАльбом WRC, Muscle, Europe etc. 1/18 - 1/24

мой АвтоФотоАльбом Авто Классика, WRC, Журналка разных стран и др. - 1/43

Мои лоты на Молотке (Аукро)

... чувак, правила изменились. Теперь первое правило клуба - рассказать всем о клубе и о смысле происходящего. Второе правило - рассказать всем о клубе и о смысле происходящего.

#13 Пользователь офлайн   Klarny 

  • Группа: Aвтомобилист
  • Сообщений: 600
  • Регистрация: 09-Апрель 09
  • Member: 6917
  • Город:Ленинград

Отправлено 26 Октябрь 2009 - 02:49

Мда, кажется ты был прав, никого эта тема не интересует... А жаль!
0

#14 Пользователь офлайн   ShadowAngel 

  • Группа: Aвтомобилист
  • Сообщений: 2 270
  • Регистрация: 06-Январь 10
  • Member: 7526
  • Город:Пятигорск / Волгоград

Отправлено 10 Январь 2010 - 11:50

Просмотр сообщенияKlarny (Oct 26 2009, 12:49) писал:

Мда, кажется ты был прав, никого эта тема не интересует... А жаль!

Не правда меня очень интересует так как я на маистовском шевиле диски смог заменить только посредством их распила ну точнее диск сам остался цел но где он соединяется и как крепится ну в общем я его перепилил отверткой острой )))
0

#15 Пользователь офлайн   Klarny 

  • Группа: Aвтомобилист
  • Сообщений: 600
  • Регистрация: 09-Апрель 09
  • Member: 6917
  • Город:Ленинград

Отправлено 22 Январь 2010 - 10:46

Кстати, в этом, описанном выше, мануале нет ни слова о самих колёсах GMP, что странно...
Вот есть у меня Plymouth GTX на колёсах Magnum, есть набор тюнинговых дисков Rebel от Billet Specialties с покрышками, тормозными дисками и суппортами от того же GMP.
Значит они по идее должны как бы предусматривать свободную взаимозаменяемость. Иначе зачем их вообще выпускать? Просто так, для красоты? Или выпускать сменные колёса, но предполагать сложный технический процесс замены, чтобы народ вовсю ломал модельки стоимостью более 100 долларов? Тоже смутно верится... Ведь также в сет-наборах отдельно выпускаются и диски Kenesis, стоящие на GMP'шном StreetFighter, или пресловутые Mopar Rallye стоящие на RoadRunner
Итак, как же они бескровно должны заменять друг-друга?!
Также бывают от того же GMP сменные наборы рулевого колеса и сидений, на спортивные. Знаете, я руль покрутил, но мне честно говоря страшно пытаться оторвать руль или выломать сидения, дабы установить что-нибудь из такого вот сменного комплектика. Тем более в салон то и двумя пальцами не влезешь, можно или дверь сломать, или стекло ненароком выдавить...
0

#16 Пользователь офлайн   carcass 

  • Группа: Aвтомобилист
  • Сообщений: 982
  • Регистрация: 01-Июль 06
  • Member: 437

Отправлено 22 Январь 2010 - 13:24

http://www.diecast-p...showtopic=43441

Вот собственно инструкция

1. Pop the wheels off the '71--Use an X-Acto knife to pry the wheel out of the center of the tire. (Be careful not to scratch the face of the wheel or tire or gouge yourself!) A better tool is a curved dental pick--you should be able to get a set of 4 at a hardware store. Here in the States, we have access to cheap, "throwaway" Chinese tools at Harbor Freight and Northern Tool. I actually found a set in Cleveland at Marc's a discount store chain in Ohio.

2. Use a small Phillips screwdriver to remove screws holding on the wheelbacks/tires.

3. Because the GMP '70 Plymouth wheels mount using screws for the front axles and are pressed onto the rear metal axle, each set has two different kinds of wheelback. Identify the GMP wheelbacks with the big holes and use a pair of these from two of your wheel packages.

4. Remove the tires from the GMP Rallyes.

5. Pry the wheel from wheelback the using a thin bladed screwdriver.

5. Screw the GMP wheelbacks on the Charger. It may be necessary to "bore out" the GMP hole with a small drill bit.

6. Press the GMP wheels on to the wheelbacks.

7. Slip the GMP tires on the wheel assembly.

8. Admire your work!--the shorter GMP shoes will lower your big Dodge B-body slightly.
Вячеслав
0

#17 Пользователь офлайн   Klarny 

  • Группа: Aвтомобилист
  • Сообщений: 600
  • Регистрация: 09-Апрель 09
  • Member: 6917
  • Город:Ленинград

Отправлено 22 Январь 2010 - 14:46

Просмотр сообщенияcarcass (Jan 22 2010, 23:24) писал:

http://www.diecast-p...showtopic=43441

Вот собственно инструкция


Спасибо огромное! :wall:
Как-то я мимо неё ходил... Видимо в силу языкового барьера - я на том форуме только картинки смотреть могу практически... Увы. С английским очень туго.
Пытался я перевести это гуглевским переводчиком, получилось не совсем внятно. То есть общие моменты наверное ясны - снимите старое колесо и оденьте новое... но вот важные технические нюансы как-то мимо. Вот что вышло -

1. Поп колес от '71 - Использование X-Acto нож, чтобы вырвать руль из центра шин. (Будьте осторожны, чтобы не поцарапать лицо колесо или шину или обманывать себя!) Является лучшим инструментом изогнутые стоматологических Pick - Вы должны иметь возможность получить набор из 4 на аппаратном магазина. Здесь, в Штатах, у нас есть доступ к дешевым, "одноразовые" китайских инструментов Харбор грузовых и Северной Tool. Я действительно нашла набор в Кливленде в цепочке Марка Дисконт в Огайо.

2. Используйте маленькую отвертку Филлипса для удаления винтов холдинга на wheelbacks / шины.

3. Поскольку GMP '70 Plymouth колес гору при помощи винтов на передней оси и нажатии на заднюю ось металла, каждый набор состоит из двух разных видов wheelback. Определить GMP wheelbacks с большими отверстиями и использования парой из этих двух из ваших пакетов колесо.

4. Удалить шины с GMP Rallyes.

5. Прай колесо от wheelback помощью тонкого лезвия отвертки.

5. Винтовой GMP wheelbacks на зарядном устройстве. Это может быть необходимо "породил" The Hole GMP с небольшим сверло.

6. Пресса GMP колес на wheelbacks.

7. Купон GMP шин на колеса.

8. Восхищаемся вашей работой! - Короче GMP обувь снизит ваши большие Dodge B-тела незначительно.

Друзья, может кто владеет хорошо английским, помогите пожалуйста этот текст привести в божеский вид. Буду премного благодарен! :)
0

#18 Пользователь офлайн   ShadowAngel 

  • Группа: Aвтомобилист
  • Сообщений: 2 270
  • Регистрация: 06-Январь 10
  • Member: 7526
  • Город:Пятигорск / Волгоград

Отправлено 23 Январь 2010 - 04:04

Просмотр сообщенияKlarny (Jan 23 2010, 00:46) писал:

Спасибо огромное! :wall:
Как-то я мимо неё ходил... Видимо в силу языкового барьера - я на том форуме только картинки смотреть могу практически... Увы. С английским очень туго.
Пытался я перевести это гуглевским переводчиком, получилось не совсем внятно. То есть общие моменты наверное ясны - снимите старое колесо и оденьте новое... но вот важные технические нюансы как-то мимо. Вот что вышло -

1. Поп колес от '71 - Использование X-Acto нож, чтобы вырвать руль из центра шин. (Будьте осторожны, чтобы не поцарапать лицо колесо или шину или обманывать себя!) Является лучшим инструментом изогнутые стоматологических Pick - Вы должны иметь возможность получить набор из 4 на аппаратном магазина. Здесь, в Штатах, у нас есть доступ к дешевым, "одноразовые" китайских инструментов Харбор грузовых и Северной Tool. Я действительно нашла набор в Кливленде в цепочке Марка Дисконт в Огайо.

2. Используйте маленькую отвертку Филлипса для удаления винтов холдинга на wheelbacks / шины.

3. Поскольку GMP '70 Plymouth колес гору при помощи винтов на передней оси и нажатии на заднюю ось металла, каждый набор состоит из двух разных видов wheelback. Определить GMP wheelbacks с большими отверстиями и использования парой из этих двух из ваших пакетов колесо.

4. Удалить шины с GMP Rallyes.

5. Прай колесо от wheelback помощью тонкого лезвия отвертки.

5. Винтовой GMP wheelbacks на зарядном устройстве. Это может быть необходимо "породил" The Hole GMP с небольшим сверло.

6. Пресса GMP колес на wheelbacks.

7. Купон GMP шин на колеса.

8. Восхищаемся вашей работой! - Короче GMP обувь снизит ваши большие Dodge B-тела незначительно.

Друзья, может кто владеет хорошо английским, помогите пожалуйста этот текст привести в божеский вид. Буду премного благодарен! :)

конечно здорово что ты перевел, но лучше вообще не переводить чем переводить так.
кстати давайте кто нибудь создайте тему как снимать диски с разных моделей авто разных производителей. Мне кажется будет интересно всем
0

#19 Пользователь офлайн   Maruhin 

  • Группа: Aвтомобилист
  • Сообщений: 4 092
  • Регистрация: 21-Август 06
  • Member: 472
  • Город:Москва

Отправлено 23 Январь 2010 - 04:37

Просмотр сообщенияShadowAngel (Jan 23 2010, 14:04) писал:


кстати давайте кто нибудь создайте тему как снимать диски с разных моделей авто разных производителей. Мне кажется будет интересно всем

в самом большом сообщении этой ветки об этом говорится, осталось только перевести нормально. список можно дополнить своими советами. Я бы дополнил - да снять колеса с Артовских Майбахов 1/18 не получается :(
0

#20 Пользователь офлайн   Garry 

  • Группа: Партизан1
  • Сообщений: 9
  • Регистрация: 01-Декабрь 07
  • Member: 5211
  • Город:Moscow

Отправлено 23 Январь 2010 - 05:01

Просмотр сообщенияCapdeville (Oct 8 2009, 12:53) писал:

Ребята, Нужна помощь по смене колес в 1/18 мастштабе !!!

Заменить нужно стандартные колеса у авто от фирмы ERTL Authentics на комплект колес Rally Wheels от GMP.
Кто когда нибудь снимал колеса у Authentics, может подскажите что нить полезное дабы я не сломал новую модель :)

Спасибо !!!


Менял штатные шинки у модели Chevrolet Camaro 1967 Z-28 от ERTL Aithentics на шинки GMP Rally Wheel Set (G1800151) - сами колесные диски не менял! :)
GMP-шные шинки оказались чуть меньше чем штатные ERTL-овские, но налезли.
Как снять диск с модели ERTL я не разбирался - цель была помень только резину.
GMP-ный диск разбирается, сотоит из 2-х частей и самой шины (на GMP-ой Chevrolet Nova точно такие же колеса как и в этих комплектах - разборные).

Надеюсь, написал что-нибудь полезное! :)

ПС
Жаль что ответил поздно - последнее время редко в инет выхожу.
0

Поделиться темой:


  • 2 Страницы +
  • 1
  • 2
  • Вы не можете создать новую тему
  • Вы не можете ответить в тему